معرفی سرویس های تبلیغاتی گوگل
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان


تبلیغات اینترنتی در هر وبسایتی به منظور ارتقا بازدید وبسایت و متعاقبا افزایش فروش، برندسازی و … صورت می گیرد. فرقی ندارد که این تبلیغات، گوگل ادز باشد، سئو باشد یا دیگر طریق های تبلیغاتی در گوگل، در هر صورت تبلیغات با اهداف خاص بیزینسی اعمال می‌گردد. 

دوره آموزش سئو


افزایش بازدید تارنما برای استحصال و کارهایی که قصد فروش و بازاریابی از طریق وبسایت خود دارند، مهم ترین و وسیع ترین کاری است که مدیریت وب سایت می بایست به آن بیاندیشد.
راجع به ارتقاء ترافیک تارنما، ترفندهای بسیاری مورد به کارگیری قرار میگیرد. برخی از این ترفندها قانونی هستند و برخی غیررسمی! منظور از غیرقانونی روش هایی می‌باشد که از حیث گوگل غیرمجاز می‌باشد. گوگل اینگونه طریق ها را تخلف می داند و در صورت شناسایی آنان با تارنما برخورد خواهد داشت. نتیجه ها این برخوردها از طرف گوگل، چیزی جز افت ترافیک تارنما و کاهش درجه نیست.
بدین مراد در‌این نوشته‌ی‌علمی کوشش داریم تا راه‌های صحیح تبلیغات در گوگل به ویژه گوگل ادز و گوگل ادسنس را به شما معرفی کنیم. تا بدین گونه در دام تبلیغات غیر قانونی نیفتید.
معرفی سرویس های تبلیغاتی گوگل
گوگل به منظور افزایش بازدید و ترافیک تارنما، سرویس های متنوعی را ارائه داده هست. قابل ذکر است که خدمات این سرویس ها قابل قبول ترین و در عین اکنون پربازده ترین نحوه های تبلیغاتی در گوگل می باشد. زیرا خود گوگل بیشترین ارزش تبلیغاتی را برای این سرویس ها قائل است و بیشتراز هر نحوه دیگری بدان التفات میدهد.

به‌این خواسته، سرویس هایی همانند گوگل ادز و گوگل ادسنس ارائه شده است. در شرایطی‌که بخواهیم از تفاوت و برتری این دو سرویس نسبت به همدیگر صحبت کنیم، نیازمند نوشته‌ی علمی ای بزرگتر و کلمه ها بیشتری برای توضیح هستیم. به نوعی که شاید در طاقت شما نگنجد. اما در یکسری جمله کوتاه می توانیم بگوییم که اصلی ترین تفاوت گوگل ادسنس به نسبت گوگل ادز، تفاوت شیوه های کاربری آن می باشد.

در سرویس تبلیغات Google Ads شما تنها پذیرنده تبلیغات هستید، در واقع شما با خریداری پکیج تبلیغاتی تنها میتوانید از خدمات گوگل ادز برای بیزنس و قاعدتا سایت خود استفاده نمائید. اما در سرویس گوگل ادسنس می‌توانید ارائه کننده تبلیغات هم باشید. در واقع میتوایند با استعمال از گوگل ادسنس کسب درآمد هم داشته باشید.

تبلیغات در گوگل ادز چه طور هست؟
تبلیغات در گوگل ادز به صورت کلیکی انجام می شود. مدیر وبسایت میتواند یک بسته تبلیغاتی متناسب با بودجه خود خریداری کند. این بسته شامل شارژ مورد نظر برای انجام تبلیغات کلیکی است.

حال شاید بپرسید که این کلیک ها قرار می‌باشد که در چه جاهایی شکل دهند؟ مدیر تارنما با تمرکز به قضیه تارنما خود یک سری واژه و کلمه کلیدی ( بدون محدودیت در تعداد) گزینش میکند. هرکدام از این واژه و کلمه های کلیدی، توسط گوگل قیمت گذاری میشوند. زمانی که مخاطبین، کلمات کلیدی مورد نظر را در موتور کاوشگر گوگل جستجو کنند، پیوند سایت مورد نظر در صفحه اول نتایج گوگل به نمایش در می‌آید. اگر که کاربر بر روی پیوند کلیک کند و وارد وبسایت شود، هزینه کلیک مورد نظر از شارژ بسته تبلیغاتی کسر می‌شود.

معرفی طریق های تبلیغاتی در سرویس تبلیغاتی گوگل ادسنس
در سرویس گوگل ادسنس تبلیغات در دسته های متفاوت ایفا میپذیرد، در این بخش به معرفی دو گزینه خوا هیم پرداخت :

1. تبلیغات محتوا شالوده: همانطور که از نام آن پیداست، این‌راه تبلیغات به محتوای سایت مربوط می شود و شامل متن و مقالات، ویدیوها، عکس ها، تصاویر متحرک و … می باشد.

در این طریق مدیریت تارنما می‌تواند با گزینش هرمورد از موارد ذکر شده، به عنوان تبلیغات خود به جذب مخاطبانی بپردازد که پیرو این موسسه از محتوا می باشند.

2. تبلیغات ویدیو مبنا: این‌شیوه تبلیغاتی که متناسب وب سایت هایی با محتوای کلیپ است برای جذب آن مجموعه از مخاطبین گزینه به کارگیری قرار میگیرد که در ادامه ویدئویی با زمینه مورد نظر شما می باشند.

نکته: ویدئو باید مسلما در player سایت به صورت اتوماتیک پخش شود.

چه‌طور تبلیغات خود را در گوگل قرار دهیم؟
برای درج تبلیغات خود در گوگل بهتر است با یکی از شرکت‌های ایرانی فعال در این حوزه همکاری فرمایید. شرکت‌های بسیاری درین حوزه فعال هستند، اما با تمرکز به تجربه همکاری با شرکت‌های مختلف، جی ادز را پیشنهاد می‌کنیم. این وبسایت پلن های تبلیغاتی متنوعی اعم از پلن‌های تبلیغات کلیکی، پلن های مدیریت شده و … داراست که با تمرکز به واحد سنجش آشنایی تان با گوگل ادز و قدرت‌های مجموعه بازاریابی خود و دارایی تان، میتوانید یکی‌از آنان‌را انتخاب فرمایید. همچنین در بلاگ این سایت میتوانید به صورت بدون‌پول از مقالات آموزشی، کتاب‌های یادگرفتن گوگل ادوردز و نیز فیلم‌های آموزشی گوگل ادز استعمال نمایید. جی ادز همچنین به صورت بعد از ظهر ای، سوله یادگرفتن گوگل ادز برگزار می‌کند و نقش بسیار مهمی در معرفی تبلیغات گوگل ادز به کاربران ایرانی داشته است.

یکی‌از نقاط مثبت دسته جی ادز، مدد عالی آن که منجر شده است حجم بالایی از تبلیغ در گوگل به زبان فارسی را از آن خود کند.





:: برچسب‌ها: دوره آموزش سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: